Martin Parr brit fotográfus 40 éve örökíti meg a brit társadalom mindennapjait, a lehető legironikusabb felhanggal. Fő témái olyan hétköznapi jelenségek, mint az emberek időjáráshoz való viszonya, az otthon melege, a vásárlási és fogyasztási szokásaik és a különböző szórakozási lehetőségek.
A Life is a Beach és a Last Resort című sorozataiban épp az utóbbit vette górcső alá, ahol a strandolás élményének és a jelenkor társadalmának állít emléket és egyben görbe tükröt. A művész életében visszatérő téma a strand mint közösségi tér, ahol az általános emberi viselkedés és a társas interakciók eltérnek a szokványos nyilvános terek szabályaitól. Az otthonunkhoz kötött szokásaink mint az öltözés-vetkőzés, alvás, fürdés mind a szabadba költözik, ezáltal nyilvános térbe kerül, ennek abszurd humorát pedig Parr tökéletesen ragadja meg.
Parr-t nem érdeklik a jól megszokott homokos tengerpartok, a fodrozódó hullámok és látványos naplementék, totálisan felszámolja a nyaralás illúzióit. Fotóin rendszerint furcsa ellentmondások jelennek meg, például a városi életből való kiszakadás vágya és a zsúfolt, lepusztult strandok tömegélménye, a természetbe menekülés és a giccses, fröccsöntött tárgyak, rossz minőségű műanyag kellékek vibráló kavalkádja, a tekintetekből pedig sokszor kiolvasható a közöny, a fókusz nélküliség és az elmagányosodás.
Martin Parr látásmódja egyszerre játékos és szociografikus, aki szeretettel és empátiával gúnyolja ki a középosztályt, azaz az átlagembereket, akik átlagos dolgokat csinálnak, átlagos helyszíneken.
Legutóbbi FOTÓ A NAGYVILÁGBÓL sorozatban Alex Webbről, a streetphoto műfaj egyik legikonikusabb alakjáról írtunk. A cikket itt olvashatod el.